Osvrt na knjigu „Molim te, pazi na mamu“

• 0
  • 05/07/2020

„Mama je bila mama. Rodila se kao mama.“

Je li vam palo na pamet da je i vaša majka jednom bila djevojčica, tinejdžerica, mlada žena ili je doživljavate samo kao mamu bez vlastitih potreba, želja i snova?

Knjigu „Molim te, pazi na mamu“ napisala je južnokorejska spisateljica Kyung-Sook Shin. Priču pratimo iz perspektive kćeri, sina, supruga i iz perspektive same majke. Posebnost ove knjige jest da je pisana u drugom licu, stoga imamo osjećaj kao da se knjiga obraća izravno nama čitateljima. Glavna tema knjige jest uloga majke u obitelji i njezina požrtvovnost. Trud, znoj i majčine suze kroz proces odrastanja njezine djece motivi su koji grade priču. Kroz knjigu možemo vidjeti mnogobrojne primjere iskazivanja njezine ljubavi prema svojoj obitelji. Jedna od najupečatljivijih slika u cijeloj knjizi jest opis majke koja se brine hoće li imati dovoljno hrane za svu svoju djecu. „O mami nikad nisi razmišljala odvojeno od kuhinje. Mama je bila kuhinja, kuhinja mama.“ Spominju se svakodnevni događaji tipični za svaku obitelj, ali kroz različite perspektive uviđamo njihov značaj za cijelu obitelj.

„Molim te, pazi na mamu“ prepuna je emocija bez patetike. Knjiga s kojom se svaka osoba vrlo lako može poistovjetiti. Ima dijelova u knjizi kada imate osjećaj da vas je napisana riječ pogodila u srž jer uistinu empatizirate s likom koji doživljava neku emociju. Ova knjiga bi nas trebala potaknuti da češće iskazujemo ugodne i neugodne emocije i da o njima razgovaramo s našim bližnjima. Također, trebala bi povećati želju da bolje upoznamo i shvatimo svoje roditelje, jer i oni imaju svoje probleme i životne trenutke koji su ih obilježili. Pred nas postavlja pitanje: „Jesmo li im dovoljno zahvalni na svemu što su učinili za nas i činimo li mi dovoljno za njih kada smo im potrebni?“

Ukoliko vas zanimaju iskreni, ljudski likovi sa svojim manama i dobrim stranama, prikazi istinskog altruizma te neizmjerne majčine ljubavi, svakako se upustite u čitanje ove predivne knjige.

© Kristijan Žibrat, mag. psych.

#bookformoms #momlove #mom #mama #gratitudeformom #altruism